1396/08/24
نجم

هسته نجم

 

اعضای هسته: علی زارعی دلخوش، علیرضا چمن آرا، زهرا صحرائیان، محدثه علیرضایی، صادق تاجفرد، سارا خداویردی، محمد باقری

فعالیت هسته نجم فعلاً روی ناوبری مبتنی بر حسگر های میکرو الکترومکانیکی متمرکز است. شاید با توجه به کاربرد بالای این دسته از حسگرها و اطلاعات جامع و کافی که در منابع مختلف در مورد ساختار آنها ذکر شده نیازی نباشد در مورد ماهیت این حسگر ها صحبت کنیم ولی چیزی که احتمالا خیلی مطلبی راجع بهش ندیدید بخش اصلی و ایجاد کننده ارزش افزوده پیرامون فعالیت ما، فناوری استخراج داده های با ارزش از این سنسور های ارزان قیمت، است.

داده های خروجی این سنسورها به دلایل مختلفی مثل وجود بایاس، نویز سفید، ناپایداری ضریب مقیاس با تغییر دما، بایاس حاصل از تغییرات دمایی، رفتار غیر خطی خروجی سنسور، عدم قطعیت در نصب محورها و. . .  قابلیت استفاده در کاربردهای حساس و دقیق را ندارند، و باید از فیلترها و تصحیح کننده های مختلفی عبور کنند تا عدم قطعیت داده ها به حد قابل قبول برسد.

فناوری کالیبراسیون و پردازش داده ها از قسمت های متفاوتی تشکیل شده و نیاز به دانش فنی در حوزه های گوناگونی دارد، مثلاً ماشین کاری میکرومتری برای ساخت قاب (بله، شاید تعجب کنید، اما طراحی قاب و فناوری نصب یکی از بخش های حساس و گلوگاه های  فناوری است !) طراحی مدار مقاوم در برابر نویز الکترومغناطیسی به خصوص در مواردی که داینامیک رنج بالایی داریم ، طراحی فیلتر دیجیتال، طراحی الگوریتم های تصحیح، کالیبراسیون ابعادی با دقت میکرومتری و صحت زاویه ای در حد ثانیه قوسی، کالیبراسیون دمایی با دقت  بهتر از دهم درجه سانتی گراد و در آخر طراحی الگوریتم پردازش داده های کالیبراسیون به صورت چند متغییره است.

تعداد بازدید:
1788
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.