ابراهيمي در گفت‌وگو با دانشجو
افتتاح قريب الوقوع مركز نوآوري نصير/ افزايش ظرفيت پذيرش شركتهاي دانش بنيان
مدير مركز رشد واحد‌هاي فناور دانشگاه خواجه‌نصيرالدين طوسي گفت: در حال استقرار شركت‌هاي دانش‌بنيان و هسته‌هاي استارتاپي در مركز نوآوري نصير هستيم كه به زودي افتتاح مي‌شود.
 
حامد ابراهيمي مدير مركز رشد واحد‌هاي فناور دانشگاه خواجه‌نصيرالدين طوسي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاري دانشجو، برنامه‌هاي توسعه‌اي اين مركز را در جهت خدمت‌رساني و حمايت از شركت‌هاي بيشتر دانست و با اعلام اينكه در حال حاضر چندين شركت در نوبت عضويت در مركز قرار دارند، تصريح كرد: مراكز رشد دانشگاهي به دليل وجود زيرساخت‌هاي پژوهش و فناوري داخل دانشگاه و فرصت استفاده از محيط دانشي پيرامون، مورد اقبال شركت‌هاي نوپاي دانش بنيان قرار دارند.

ابراهيمي با بيان اينكه در حال حاضر چندين شركت در نوبت عضويت قرار دارند، تصريح كرد: پيگيري‌ها و تاكيد مديريت دانشگاه در افزايش ظرفيت پذيرش فيزيكي و حمايت از كارآفرينان دانشگاهي به بار نشسته و در اين مرحله دو ساختمان براي اين امر به مركز رشد تحويل داده شده است.

مدير مركز رشد واحد‌هاي فناور دانشگاه خواجه‌نصيرالدين طوسي از افزايش ظرفيت پذيرش شركت‌هاي عضو در اين مركز خبر داد و گفت: در ابتداي سال دو ساختمان جديد با زيربناي بالغ بر 1000 متر مربع به مركز رشد خواجه نصير اختصاص يافته است.

وي مركز نوآوري نصير واقع در پرديس ونك دانشگاه را حاصل قرارداد با معاونت علمي‌وفناوري رياست جمهوري عنوان كرد و گفت: در حال حاضر در حال استقرار شركت‌هاي دانش بنيان و هسته‌هاي استارتاپي در مركز نوآوري هستيم و به زودي در مراسمي به صورت رسمي افتتاح خواهد شد. ايجاد كلوني از شركت‌ها، مربيان كسب و كار و تيم‌هاي دانشجويي از ويژگي‌هاي مركز نوآوري نصير است.

مدير مركز رشد واحد‌هاي فناور دانشگاه خواجه نصير با بيان اينكه ساختمان دوم در فضاي تجاري عباس آباد و با حمايت ويژه مديريت دانشگاه در اختيار مركز رشد قرار گرفته است، اين ساختمان را ويژه استقرار شركت‌هاي فناور عنوان كرد.
وي با بيان اينكه اغلب شركت‌هاي عضو مركز رشد دانشگاه در حوزه ساخت تجهيزات صنعتي و آزمايشگاهي فعاليت مي‌كنند، حمايت از اين مجموعه‌ها را در راستاي تقويت و به‌روزرساني فناوري‌هاي زيرساختي مورد استفاده در صنعت كشور از ضروريات دانست.

مدير مركز رشد واحد‌هاي فناور دانشگاه خواجه‌نصير ناشناخته بودن محصولات ساخت داخل، ناپايداري اعضاي تيم كاري و ضعف در نگاه و برنامه ريزي راهبردي مديران شركت‌هاي نوپا را از جمله ضعف‌هاي عمده كسب وكار‌هاي دانش بنيان نوپا اعلام كرد.

ابراهيمي رفع اين موضوع را نيازمند فرهنگ‌سازي در سازمان‌ها و جامعه براي اقبال بيشتر به محصولات كيفي داخلي و ارائه مشاوره‌هاي قوي در مراحل نخست رشد شركت‌ها دانست و توضيح داد: شركت‌ها قبل از ورود به فاز توسعه بايد ديدگاه منسجمي پيرامون فضاي كسب وكار و راهبرد‌هاي رشد بازار خود داشته باشند.

وي در پايان وظيفه مراكز رشد دانشگاهي را حمايت و بسترسازي براي رشد كسب و كار‌هاي نوپاي دانشگاهي برشمرد.
 
لينك منبع خبر: 
http://snn.ir/fa/news/678838
تاریخ:
1397/02/19
تعداد بازدید:
265
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.